پایان نامه ارزیابی فنی و اقتصادی روکش راه های آسفالتی

دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها

دانلود متن کامل پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها (بورس اوراق بهادار-حسابداری دولتی مالی صنعتی)

به وبلاگ من خوش آمدید

:: اسپرت اریو
:: اپشن اریو z300
:: کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها و آدرس thesis-accounting.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








پایان نامه ارزیابی فنی و اقتصادی روکش راه های آسفالتی

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

گروه مهندسی عمران گرایش راه و ترابری

پایان نامه کارشناسی ارشد

عنوان:

ارزیابی فنی و اقتصادی روکش راه های آسفالتی

 

چکیده

یکی از ویژگی های مهم سیستم مدیریت روسازی آن است که هم توانایی تعیین وضعیت موجود شبکه روسازی را داشته باشد و هم قادر باشد وضعیت آتی آن را پیش بینی نماید. تعیین وضعیت روسازی راه به عنوان یکی از شاخص های مهم سیستم مدیریت نگهداری راه است که برای رسیدن به هدف هایی چون پیش بینی روند رشد خرابی ها، تعیین عمر مفید روسازی، فراهم آوردن شرایط برنامه ریزی برای نگهداری و بهسازی راه، تخمین بودجه مورد نیاز، تعیین اولویت های عملیات تعمیر و نگهداری و… مورد نیاز است.

در این تحقیق مقدار و شدت گستردگی آسیب دیدگی های آسفالتی منتخبی از راه های استان سمنان ارزیابی و اندازه گیری شده است. سپس برای طرح بهسازی راه هایی که شدت خرابی آنها هنوز گسترش نیافته است ارزیابی فنی و اقتصادی انواع آسفالت های حفاظتی شامل: اندودهای آببندی بدون سنگدانه، سیل کت ها، آسفالت های سطحی یک یا چند لایه ای، اسلاری سیل و روکش نازک آسفالت گرم صورت گرفته است.

ارزیابی محورهای منتخب با استفاده از روش PCI و تعیین نمره PCI آنها صورت گرفته است. ارزیابی فنی و اقتصادی آسفالت های حفاظتی با استفاده از مدل های تعیین هزینه صورت گرفته است.

با توجه به اینکه تاکنون استفاده از آسفالت های حفاظتی در کشور به صورت گسترده رایج نبوده است، در نتیجه اطلاعات کافی و مناسبی از عمر خدمت دهی آنها در دسترس نبود، لذا عمر خدمت دهی انواع آسفالت های حفاظتی براساس اقدامات صورت گرفته در سایر کشورها می باشد، با توجه به عدم هماهنگی و همخوانی بین نتایج و واقعیت عمر آسفالت های حفاظتی در نقاط مختلف و تحت شرایط متفاوت میانگین عمر خدمت دهی، آسفالت های حفاظتی برحسب شرایط منطقه متفاوت ملاک ارزیابی قرار گرفته است.

در ادامه آسفالت های حفاظتی براساس میانگین عمر خدمت دهی و افزایش هزینه اجراء آنها تفکیک شده اند. جدول مذکور شامل شش گروه می باشد که اساس طبقه بندی آن هزینه های اجرائی آسفالت های حفاظتی است.

در انتها پارامترهای مختلفی همچون نوع و شدت خرابی ها، شرایط آب و هوایی، هزینه های تهیه و اجراء، نوع روسازی موجود، نوع و شدت ترافیک عبوری، طول عمر و ضریب اصطکاک روسازی انواع آسفالت های حفاظتی به صورت مبسوط آورده شده است.

در انتخاب هریک از راهکارهای ارائه شده به منظور ترمیم و بهسازی روسازی بایستی به پارامترهای شرایط اجراء، نحوه اجراء و تجربه پیمانکار در اجراء هر روش دقت شود. به طوری که در صورت عدم وجود تفاوت چشمگیر بین هزینه های سالیانه روش های متفاوت، روشی که پیمانکار در آن تجربه مناسب داشته باشد، می تواند از نظر اقتصادی در بلندمدت مفیدتر باشد.

در انتها، با توجه به مطالب ذکر شده، نحوه تعیین روش مناسب ترمیم و بهسازی یک روسازی به صورت فلوچارت آورده شده است.

مقدمه

با مطالعه بیش از 20 منبع و مقاله فقط تعداد اندکی از آنها در مورد نقش زمان بحث کرده اند در صورتی که اکثرا به زمان بهینه تعمیرات توجهی نداشتند. اما با این وجود مقادیر بسیاری از اطلاعات مورد نیاز از طریق این مطالعات اقتباس شد. برخی از این اطلاعات در مورد مفهوم، اجراء و تجارب موسسات ایالتی در مورد تعمیرات پیشگیرانه می باشد که مورد استفاده قرار گرفته است.

هدف از تعمیرات مشخص نمودن شرایط رویه و اعمال عملیاتی است که باعث پیشگیری از بروز خرابی و یا اصلاح راه می شود. به عنوان مثال آب بندی ترک ها باعث جلوگیری از نفوذ آب به درون روسازی می شود و همچنین آب بندی کردن با دوغاب قیری (ماده اسلاری) باعث جلوگیری از فرسایش سطحی روسازی (HMA)، تصحیح خاصیت اصطکاکی سطح و آب بندی کردن ترک های کوچک خواهد شد. بنابراین هرگونه عملیات نگهداری پیشگیرانه روسازی باید برای رسیدن به اهداف خاص و مشخص در نظر گرفته شود.

به استثنای عملیات درزگیری و پر کردن ترک ها، عملیات تعمیری دیگری نیز تحت عنوان آسفالت های حفاظتی قابل اجرا هستند که شامل اجرای لایه ای نازک و یکنواخت از قیر و مصالح ریزدانه بر روی سطح رویه می شوند چنانچه این گونه عملیات سیلکاری انجام نشود، مواد قیری آسفالت سطح راه خصوصیات خود را در مجاورت آب و هوا به مرور زمان از دست داده، در معرض شرایط محیطی سخت و شکنده می شوند و در نتیجه منجر به جدا شدن سنگدانه ها از سطح راه و بروز ترک خوردگی می شوند. یک لایه نازک آب بندی می تواند فرسایش سطحی رویه را کاهش دهد. این عملیات شامل روکش نازکی از مواد قیری بدون سنگدانه (fog seal) تا روکش نازک آسفالت گرم (HMA) می شوند که البته در باربری سازه ای روسازی تاثیر چندانی نخواهد داشت. عملیات پر کردن ترک ها و سیلکاری مانع از نفوذ آب به ساختار روسازی شده و نقش موثری نیز در جلوگیری از کاهش توان سازه ای روسازی دارند.

فصل اول: تعریف مسئله

1-1- تعریف کلی مسئله

نگهداری مناسب و موثر از تسهیلات حمل و نقل، نیاز به برنامه ریزی و استراتژی ویژه ای دارد تا بتوان قبل از آنکه تسهیلات آنقدر فرسوده شوند که امکان تغییر آنها وجود نداشته باشد، آنها را به صورت مستمر تحت نگهداری ویژه ای قرار داد، در زمان های مناسب مرمت و بهسازی لازم به عمل آید و میزان این نگهداری ها و تناوب مرمت و بهسازی بستگی به حجم ترافیک سنگین و شرایط آب و هوایی دارد، همچنین بایستی با انجام تحلیل اقتصادی عمر راه تعیین شود. نظریه نگهداری پیشگیری کننده اخیرا مورد توجه مسئولین و مدیران اداره های راه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در جهان قرار گرفته است. برای ایجاد چنین مجموعه ای به سیستم مدیریت نگهداری راه احتیاج است.


برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط admin در سه شنبه 22 تير 1395

مطالب پیشین
:: Swinburne Uni brings Web3 firms to class
:: برنامه ریزی موفق، واقع بینانه است
:: پایان نامه انتخاب استراتژی بازاریابی در بیمه  
:: پایان نامه ارشد : جایگاه زمان و مکان در فقه و حقوق مدنی
:: پایان نامه رشته حقوق با موضوع:ارزیابی حقوقی اجتماعی اجرت المثل کار زن در منزل
:: پایان نامه ارشد:بررسی جرم شناختی قتل عمد در شهرستان کوهرنگ در فاصله زمانی سال 1384 ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم شناختی فروش مال غیر (انتقال مال غیر)
:: دانلود پایان نامه ارشد با موضوع:جعل اسناد هویتی و نقش آن در جرم کلاهبرداری
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش دادستان در پیشگیری از جرایم علیه اطفال با تاکید بر اسناد ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم پول‌ شویی در نظام بانکی
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسی علل بازگشت محکومان به زندان پس از طی یک دوره محکومیت
:: پایان نامه ارشد حقوق درباره:مسئولیت مدنی دولت در قبال لطمه به محیط زیست
:: پایان نامه حقوق با موضوع:عوامل موثر در افزايش جرم و بزهکاري از ديدگاه اسلام
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش ریش‌سفیدان و معتمدان بختیاری در پیشگیری از وقوع جرم
:: پایان نامه ارشد بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: پایان نامه ارشد نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش
:: نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش-دانلود پایان نامه ارشد
:: پایان نامه ارشد رشته روانشناسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by thesis-accounting